Tartalomjegyzék

3.2. Help, dokumentáció

 

Az ORACLE alapú programokat a menüstruktúrában – hierarchikusan – felépített feladatjegyzékkel vezéreljük. Ehhez a menüstruktúrához minden feladat elemhez készült – kinyomtatható – Programkezelési dokumentáció. Ez a terjedelems szöveg mind On-line help a futó programokból is elérhető, mind szituációfüggően, mind tartalomjegyzék, mind kulcsszavak alapján.

Az ügyviteli programok egyik fontos részét képezik a súgó, szituációfüggő help szövegek, melyek a program működésekor bárhol elindítva segítséget adnak az egyes mezők kitöltéséhez, és a program kezeléséhez. Ez a szöveg megegyezik a kinyomtatható Programkezelési dokumentációval.

A súgó az F1 billentyű leütésével vagy a képernyő ikonsorán látható kérdőjel gombra kattintva érhető el. Mindkét esetben az éppen futó programrészt leíró fejezetről kapunk bővebb tájékoztatást (on-line help). Ha a menüben áll a futás, akkor lehetőség van több dokumentációs leírás közül választani.

Az ORACLE programokhoz készült helpek az egyes feladatokhoz, illetve a feladatoknál megjelenő feladat ablakot, formok leírásához tagoltak. Ez azt jelenti, hogy egy formnál meghívott súgó a form képét jeleníti meg, és az összes mezőjéről tartalmaz leírást. Valamint, ha szükséges, akkor kezelési ismereteket is leír.

A help szöveg egy browser ablakban jelenik meg.

A WINDOWS szabványos helpek fő tulajdonsága, hogy egy súgó szövegen belül – un. linkek segítségével - ide-oda lehet „ugrálni.” Linkről (kapcsolatról) akkor beszélünk, ha a linkké vált szó fölé egérrel pozícionálva a kurzor egy kinyújtott mutatóujjú kézzé változik. Ez a hatékony, azonnali témakörre ugrás helpek között is működik. A megfelelő jelölést alkalmazva egy help fájl szövege alkalmassá válik arra, hogy egy teljesen más help szövegének adott pontjára átlépjünk.

A kezelést támogató help további lehetősége az, hogy megfelelő kulcsszó vagy kapcsolat kijelölésével a tárgy alrendszerből másik dokumentációba lehet átlépni. Pl. a „Működés, kezelés általános leírásá”-ba, vagy másik alrendszer leírásában szereplő törzsadat bevitelre, stb. Az on-line help a kezeléshez szükséges és leírt teljes ismeretbázist teszi hatékonyan hozzáférhetővé.

Az egyes teljes dokumentációs köteteket a Szervíz feladatok menüből a Dokumentációk kiíratása menülépéssel lehet kiíratni.