6.3.1.5.1. Bevallás adatainak kigyűjtése

Folyamat leírása:

Az FA6315 Áfa bevallás készítése 3 lépésben zajlik:
    - adatok kigyűjtése a Felhasználó által megadott időszakig (a kigyűjtés kezdő időszakát a paraméterekben megadott ÁFA bevallás gyakorisága alapján a program keresi meg).
    - kigyűjtött adatok kiíratása, ellenőrzése az elkészíthető egyeztető listák segítségével
    - XML állomány készítése és átadása az ÁNyK AbevJAVA részére.

Ezzel a menüponttal indítható az adatok kigyűjtése - ami nem csupán az Áfa kódok alapján besorolható összegekre vonatkozik, hanem a partnerenként összesítendő, számlánként részletezett adatokat is megkeresi a törvényben meghatározott feltételek szerint.

A figyelmeztető szöveg alapján az előző időszakról áthúzódó követelést a kézi bevitel gomb segítségével rögzíteni kell:

 

Az összeg rögzítése (vagy a 0 érintetlenül hagyása) után a Kigyűjtés gomb indítja el a bevallás időszakába eső tételek leválogatását, és a bevallás összesítéseinek elkészítését. Egy menetben készíti el a bevallás 01-01, 01-02, és 01-03 lapjain található összesített adatokat a Felhasználó által használt ÁFA kódok alapján. Ez azt is jelenti, hogy a feldolgozás indításakor a kódok kialakításánál feltétlenül figyelemmel kell lenni a bevallási kötelezettség részletezésére. Minden általunk használt kód hozzárendelhető a bevallás soraihoz, akár háromhoz is egyidejűleg (pl. külön kódot nyithatunk az EVÁ-s vállalkozóktól befogadott számlák áfájának kezelésére, amit be kell gyűjteni az összes 27%-os visszaigényelhető sorba is, és az EVÁ-s vállalkozói számlák sorába is).

Az összesített lapok mellett elkészülnek a tételes bevallás lapjai is, amelyek a törvényben meghatározott ÁFA érték feletti számlákat tételesen, partnerenkénti összesítéssel tartalmazza.