6.3.1.5.1. Bevallás adatainak kigyűjtése
Folyamat leírása:
Az FA6315 Áfa bevallás készítése 3 lépésben
zajlik:
- adatok kigyűjtése a Felhasználó által megadott időszakig (a
kigyűjtés kezdő időszakát a paraméterekben megadott ÁFA bevallás gyakorisága
alapján a program keresi meg).
- kigyűjtött adatok kiíratása, ellenőrzése az elkészíthető
egyeztető listák segítségével
- XML állomány készítése és átadása az ÁNyK AbevJAVA részére.
Ezzel a menüponttal indítható az adatok kigyűjtése - ami nem
csupán az Áfa kódok alapján besorolható összegekre vonatkozik, hanem a
partnerenként összesítendő, számlánként részletezett adatokat is megkeresi a törvényben
meghatározott feltételek szerint.
A figyelmeztető szöveg alapján az előző időszakról áthúzódó követelést a kézi bevitel gomb segítségével rögzíteni kell:
Az összeg rögzítése (vagy a 0 érintetlenül hagyása) után a Kigyűjtés gomb indítja el a bevallás időszakába eső tételek leválogatását, és a bevallás összesítéseinek elkészítését. Egy menetben készíti el a bevallás 01-01, 01-02, és 01-03 lapjain található összesített adatokat a Felhasználó által használt ÁFA kódok alapján. Ez azt is jelenti, hogy a feldolgozás indításakor a kódok kialakításánál feltétlenül figyelemmel kell lenni a bevallási kötelezettség részletezésére. Minden általunk használt kód hozzárendelhető a bevallás soraihoz, akár háromhoz is egyidejűleg (pl. külön kódot nyithatunk az EVÁ-s vállalkozóktól befogadott számlák áfájának kezelésére, amit be kell gyűjteni az összes 27%-os visszaigényelhető sorba is, és az EVÁ-s vállalkozói számlák sorába is).
Az összesített lapok mellett elkészülnek a tételes bevallás lapjai is, amelyek a törvényben meghatározott ÁFA érték feletti számlákat tételesen, partnerenkénti összesítéssel tartalmazza.