6.4.5. Egyenlegközlő levél FONTOS! A számlatükörben (főkönyvi törzsben FA101 menüpontban) a főkönyvi szám egyenleg jellegének (Tartozik / Követel) pontos beállítása feltétlenül szükséges, mert erre épül a pénzügyi levelek korrekt elkészítése! A pénzügyi munkának fontos része, hogy az ügyfelek részére egyenlegközlő levelet küldjünk. A lista indítása előtt két csoportra osztható a kiíráshoz szükséges elvégzendő feladat. Ehhez meg kell adni a levél tartalmát és formáját meghatározó beállításokat. Ennek első lépése a szövegek megadása. A szövegek általános jelleggel - tehát nemcsak vállalati szinten - vannak megadva egy feldolgozásban, MA52 menülépéssel. Itt általánosan használható szövegválasztékot lehet megadni. A levél készítésének további formai beállításai a bankszám, cím-címkategória, stb. beállítása. Amint látható igen nagy módosítási lehetőségek állnak rendelkezésre a kiírásra kerülő levél meghatározásához. Meg kell határozni a konkrét levél
kiíratás körét. Értelemszerűen vezérelhető vevő-szállító, partner kód
intervallum vagy megnevezés alapján egy adott partner és feldolgozási időszak –ig lehatárolás alapján. A
levél elkészíthető a szokásos lista formátumban vagy email-ben azonnal elküldhető
a partner részére. A levél készítési mód megadásánál ezt kell eldönteni. Kiemelt szerepe van a partner
törzsben lévő minősítő jel adatnak, amelyben a partnert minősítő jellemző kódot
szerepeltethetünk. (Pl. csődeljárás alatt, felszámolás alatt, rossz vevő,
felszólító levél már ment, egyszer kétszer, stb.) A minősítő jelre történő
szűréshez Igenre kell állítani a „Minősítő jel szerinti válogatás” jelzőt. A
„Min.j” gomb megnyomásával bejelölhetjük a kívánt
minősítő jeleket a szűréshez. Kiemelt szerepe van a partner törzsben lévő "csődjel" adatnak, amelyben a partnert minősítő jellemző kódot szerepeltethetünk. (A csődjel megtévesztő elnevezés, mivel ez a partner minősítésének egy lehetséges esete, de "csődjel" adat számos egyéb minősítést is tartalmazhat. Pl. felszámolás alatt, rossz vevő, felszólító levél már ment, egyszer kétszer, stb.) A levél a
szokásos riport kiíratási formában kérhető Az email
formában azonnal elküldésre szánt levél: Kiírathatók csak a kifizetett számlák, vagy az összes számla a megadott összeghatártól. Az összes számla kiírásakor, ha az összeghatár 0, mind a kifizetett, mind a ki nem fizetett számlák kiírásra kerülnek, míg ha az összeghatár nullától eltérő, a kifizetett számlák természetesen nem jelennek meg a levélben. Magyar nyelvű, forintos, jobb- illetve bal ablakos borítékhoz kért levélre számlánként kiíratható az "Azonosító ügyfélnél" adat, amennyiben ilyen szerepel a számlán, vagy annak kiegyenlítésén. A szűrőképernyő kitöltése és OK leütése után elindul a konkrét kiíratás, amely értelemszerűen módosított lekérdezési szempontokkal tetszőlegesen ismételhető. Tétel
szűrés: Partner kód: -TÓL; -IG: A partner(ek) kódszáma adható meg VAGY Beállítások: Bal vagy Jobb ablakos boríték: B/J, csak a magyar nyelvű forintos
leveleknél választható, egyéb esetben bal ablakos borítékhoz készül a levél. A levél készítésekor munkaállomány készül etikett cimke nyomtatáshoz azoknak a partnereknek, akiknek levél is készül, az előre meghatározott címkategória címe szerint ügyfelenként. Amennyiben egy ügyfélnek nincs a megadott címkategóriában címe, akkor a program a működési paraméterben megadott levelezési címből készíti a cimkét. Ha ez sincs, akkor a működési paraméterben megadott számlázási címből készíti. Ha ez sincs, akkor az elsőből amit az ügyfélhez talál. Ha egyáltalán nem talál az ügyfélhez címet, akkor nem készül a partnernek etikett, és erről a program hibaüzenetben értesíti a kezelőt. Az elkészült cimkeállományt a MA9 menüben lehet kinyomtatni "Elkészült cimkeállomány nyomtatás" választásával. Új levél készítésekor az előzőhöz készített cimkeállomány törlődik. |